aku hanya insan biasa

Selamat datang n selamat pulang la korang ye..!hehe. hope xpening baca entry aku.. btrabur kot..ahahaha




Tuesday, June 30, 2009

senYuman ikhlaZ u..haha
takuT tgK drh sndiri..haha

ubat2 yg knE mkn tp xmkn pn..haha


sElasa , 30 juN 09

dE wt derma daraH kt stdnt cntEr so g la an..
Mle2 nk g tp cm tkuT skit ur lg pn lom mkn lg an..
so g la am bank maluri jap tman mmbe anta documnt sal kete diE..!
blEk je truz g mcd lunch, haha lunch kul 2lbih mmg bgus ur an yela klaz 4jam sderet smpi kul 2 trpakse la lunch lmbt an..slalu lunch kt mamak kt ngn kolej je tp trase cm nk mkn mcd la ha pe lg serbu la an..
pasty ps mkn trkenyang n trpnuh lak prut an.
nk g drma pn tkut lak..haah
timE 2 kuL 3.30 ptG so de stengh jam lg tuk msuk klaz kul 4nye..!
pe lg serbU stdnt cnter g la derma darah mle2 50-50 an nk xnk je tp akak aku derma an so aku pe lg derma gak la..haha xnk kalah..!
sakiT byk gak la time cocok 2 tp lg sakit amek darah time kt wad1 hkl dlu..
lpas abez derma xde rse pning2.die bg milo n kek pisang xslp..
adush prut da knyg minum je la milo 2 n cubit skit kek 2 bg ckup syrt je an.
pas2 aku bg kt mpp kek 2 yela mmbazir bwang, kcik ati org 2 kang..haha
yang penting aku pnderma terakhir..haha
aku tngah derma krusi len da angkt tggl la aku sorang2 kt tngh laman 2..haha
ni first time derma darah..
so slalu tiap kali bukak sem dieorg dtg kolej..
klu leh tiap2 kali diorg dtg, aku nk derma..haha
murni an aku..haha

tugasan immunologi n serologi..swEEt an
sEmangat!haha

Nk wt bndE ni knE ankt tgn tggi2..haha
lenguH jew!

timE nk sukat bhan.

glaba jEw!


Selasa, 30 jun 09


td dE wt amali biokimia..
leh lak lmbt msuk klaz.!
mEmalukan jE..
tp xpE aku dpt kechup gak sumE 2!
erMm ktEorg cmpuR2 bhn n cri point pe tah..haha
tp besT gak la sbb gnE bhan yg kteorG jrg gNe an..!
erM klaz 4 smpi 6 ptg lak klaz immunologi n serologi pn de wat cam tugasan la bkn amali.
knE wt psl limfosiT..
blE da siaP cntEk la plak bndE tu..!






tunanG..

timE soal jwb..!haha
aku plg tuE..haha

haha tersepiT lak akU..!
bLe la ktE nk tnang..??xnk wt kek cmni..haha

3janda..haha xla 3dare pngitan ok!
tasya-iEja(ank buaH)-akU



ahad,28 jun 09


time ni akak sdare tnang kt puchong an..!belah mama
best gile la sbb dpt jmpe cousin2 jauh sume an da lame xjmpE an..
haha mcm2 cite yg dpt kiteog kongsi mse 2 dr a smpi la z..haha
mybE family blah mama ni mmg ske snap pix kot..!
haha mcm2 post de.!klaka gilE..
aku pn pE lg join skaki la an..!
haha ala lgpn jrg jmpe an pe slh nye snap2 bersama..haha
ari 2 ari ahad so smsti nye sok aku de klaz ur an mama leh lak borak smpi nk kt kul 12 malam bese la da jmpe dik bradek mcm2 cite la yg dieorg nk kongsi an.!
da la assgmnt x siap lg mse 2.
xpe la smntare tggu dieorg wt msyuarat tgkap aku pe lg g la tgk mentor wlupun aku xmnt sgt.
tgk tgk tgk..!eh best lak prfomnt dieorg an..sume mntap2 giLe..!
tp syg thyE yg kuar..fakta nye thye ngn chak 2 thyE lg mntap..! tp nk wt cmne an chak rmi pminat..!haha ksian die..!
pape pn assgmnt aku smpt gak di anta..!haha















Saturday, June 27, 2009

Kenali lelaki melalui rambut

Haaaaa….benda best nih…balik ni tengok rambut boifren,ayah,abang,adik ataupun suami
,ataupun diri sendiri asalkan yang sewaktu dengannya.

1) RAMBUT LURUS
- bijak, seorang yang happy, bergaya, cemburu,dan berpotensi dalam bidang kesenian.

2) RAMBUT KERINTING TEBAL
- kurang bijak, degil, cenburu kuat, romantic, banyak pergaulan dan susah dalam menyelesaikan masalah diri, tidak suka termenung,

3) RAMBUT KERENTING NEGRO
- bijak, ego, cemburu buta, romantic , memilih dan mudah mengamuk bila
susah hendak selesaikan masalah

4) RAMBUT IKAL MAYANG
- bijak, berfikir sebelum melakukan sesuatu, berfikiran terbuka, banyak
pergaulan, dan mudah memaaf kan seseorang dengan kesilapan lalu.

5) RAMBUT HALUS/LEMBUT
- bijak sangat, memilih, pemaaf, manja, tegas dan cepat melakukan
perkerjaan dengan bersungguh-sungguh.

6) RAMBUT SIKIT
- bijak, sentiasa berfikiran negatif pada seseorang,ego, dan pandai
membuka perniagaan walaupun kecil.

7) RAMBUT PERANG
- kurang bijak, berfikiran terbuka, pemaaf, sosial dan bijak lari
daripada masalah.

8) RAMBUT TEBAL
- bijak, degil, cemburu, romantic, kasar, banyak kawan, dan pandai
mengambil hati seseorang.

9) RAMBUT KUSUT

- sangat bijak, berfikiran terbuka, banyak pergaulan, garang, susah nak
memaafkan seseorang, dan pandai dalam mengurusan sesuatu tanpa pertolongan.

10) RAMBUT BERUBAN
-kurang bijak, suka termenung, sosial sikit, berfikiran terbuka dan
pandai selesai kan masalah diri. (additional ..++)

11) RAMBUT MOHICAN/PUNK
- pembersih, suka menyapu sampah, memberus kasut dan membersihkan
sawang. amat sesuai di buat suami mahupun pembantu rumah.

12) RAMBUT BOTAK
- open-minded, senang dipandang terutama diwaktu malam tanpa menggunakan
topi keledar ketika membawa motor mahupun mesin pemotong rumput. Celik
‘IT’ orang nya..

13) RAMBUT ALA ‘ZAIBO’
- sesuai bekerja menurap jalanraya dan menyapu jem pada roti.
‘Accident-prone’ e.g kepala selalu jadi target ketika bermain bola
kerana kes salahtafsir.

14) RAMBUT PALSU
- bersifat pendusta, pembohong dan buta ‘IT’ . Suka menabur janji dan
amat jarang menabur wang di tepi-tepi jalan.

15) RAMBUT ALA ‘PUA CHU KANG’
- don’t play-play with this category haah..!! he will hentam you, you
know? kenaper?? tak percayaee??


Post: #1
Sifat Lelaki VS Sifat Perempuan.....

(L) Mempunyai ego tersendiri yg menyebabkan sukar menerima pertolongan org lain dan pandangan org lain terutama sekali pasangannya.
(P) Mudah menerima dan terpengaruh dgn pandangan org lain lebih2 lagi dgn org yg dicintainya.

(L) Sekiranya mengalah, menunjukkan tanda tidak bermaruah atau berprinsip.
(P) Mengalah tanda sayang dan pengorbanan yg tidak berbelah bagi.

(L) Menilai kejayaan dan diri berdasarkan hasil atau prestasi yg berlaku didepan mata.
(P) Seringkali menilai diri berdasarkan perasaan dan kualiti hubungan sesama manusia terutamanya org yg disayangi.

(L) Suka menyendiri dan menjauhkan siri apabila berada dlm keadaan tertekan.
(P) Suka bercerita kpd org lain tentang masalah yg sedang dihadapi dgn harapan mendapat simpati.

(L) Mempunyai emosi spt getah iaitu sesuatu perasaan itu hanya sekejap shj.
(P) Mempunyai emosi seperti ombak iaitu suatu perasaan yg lambat reda.

(L) Biasanya suka memberi arahan bersifat ketua yg mempunyai kuasa.
(P) Suka berleter mengenai sesuatu perkara sehingga puas hati.

(L) Bersikap pemurah atau boros.
(P) Bersifat kedekut atau berjimat.

(L) Mempunyai fikiran yang bersifat makro iaitu melihat secara keseluruhan.
(P) Mempunyai penilaian bersifat mikro iaitu melihat sesuatu secara terperinci.

(L) Tidak fokus kepada sesuatu perkara
(P) Fokus kepada sesuatu perkara.

(L) Mempunyai perasaan cinta yang setia dan lebih fleksibel.
(P) Cinta sepenuh hati dan setia pd yg satu.

(L) Suka menyendiri dan berdiam diri apabila imej tergugat
(P) Mudah marah, cemburu atau merajuk apabila imej tergugat.

(L) Bila berkomunikasi kurang teliti mendengar tapi cepat memberi pendapat.
(P) Mendengar dgn teliti sebelum membuat sesuatu keputusan.

(L) Lebih banyak menumpukan kepada aspek fizikal dan kebendaan.
(P) Lebih menumpukan aspek perasaan dan kemanusiaan

(L) Meminta bantuan kerana malas atau tidak berupaya.
(P) Meminta dan memberi bantuan sebagai tanda sayang dan hendak bermanja.

(L) Akan melawan dan menjauhkan diri dan membisu seribu bahasa apabila berlaku pertengkaran.
(P) Biasanya mengalah dan berpura-pura setuju dengan pasangannya.

(L) Tidak suka bercakap tentang pasangannya
(P) Suka bercerita tentang pasangannya dan menghormatinya

(L) Agak keberatan meminta maaf
(P) Lebih mudah meminta maaf

(L) Dapat menyesuaikan diri apabila menghadapi kesukaran
(P) Risau apabila menghadapi kesukaran

(L) Suka MEMBUAT keputusan
(P) Suka MENGIKUT keputusan

(L) Terasa selesa berjauhan dgn keluarga
(P) Suka bersama keluarga

Friday, June 26, 2009

SnAp sNaP sNAp !

aftEr wat amali..seWeL skit
siR tgk suE sbb trpegun dgn kelembutan gadis mlayu nye smbil hapuskan bakteria..haha
time nk wat media agar..


after amek bakteria kat agar darah pas2 hapuskan



huis brat tuh!




23 jun 2oo9
Time ni de wt amali mikrobiologi.
mmg best gle ur..
pe yg best sbb org sbok wat amali kteorg sebok jd juru camera..haha!
mle2 aku la yg ske snap2 pix dlm lab..
pstu bjangkit kt mmber n bjangkit lg suh kteorg snap pix dieorg nga wt amali..
huh mmg best ur sbb dak klaz jnis xksh an..haha
sir pn da mls nk lyn n sir taw yg kteorg ske snap2 pix..haha
amali time 2 kteorg wat media agar.. So sir ckp media agar kteorg sume xde jnkitan bkteria mkne nye kteorg wt btol2 la an..! N kteorg wt care amek bkteria n hpuskn nye..haha 2 sng je.!
byk gak la pix2 yg dpt di snap time 2..! aku ske time amali je..haha tp time wt assgmnt amali aku plg xske..haha!











karOm n hAmpER..haha

ni la sijiL ngn hamper cenonEt tuH..haha


testiNg


24 jun 2009..
pas abez claz kul 3 ptg n truz g student cnter sbb de msuk ptandingan karom.. Mle2 takut ur gak sbb xtaw maen sgt.. Lg pn saje2 je msuk glabar2 an. Lg pn 2 anjuran skewl health science xkn la aku xmsuk an.. 4 org je junior yg masuk 2 gurlz 2 boy.. aku , aisha, shafiq n rey. Byk senior n mpp je (mjlis perwakilan pelajar)..Aku dpt lwn karom pn ngn senior gak. die cm liga. plawanan ptame mng. pastu yg mng lwn yg mng.. So of course la 2 kuat2 an. Time plawanan kdue kalah. sengit gile la lwn. hurm mntor aku punye la bgge ank buah die lwn karom ni an..! huh wlupun klh plawnn kdue , skurg krgnya mng gak plawnn ptame an.! dpt la gak sijil n hamper cenonet...hahaha! aku je yg ckp 2 hmper! tp ble aku tnjuk kt org org glak je..haha!







Blood group


my blood @ no 4




23 juN 09..
time ni de sbjek immunologi n serologi so kiteorg duk lab nk wat amali. Amali 2 lak pasal blood group. So kene la derma kan darah skit .. Kiteorg kne cocok jari n amek darah sndiri..
Huh xkesah sgt sbb klu pki auto nye xsakiT die just cm kjutan elektrik je.. Tp sir leh lak ckp pki manual.. huh mmg mnages la cocok tgn sndri.. klu cam jarum xpe gak tp die bg besi manual.. 4 org dalam 1 group. So mle2 nk jd org ptame la yg cocok tgn an..Tp ble da cube cocok huh mmg xsggup.
So da byk kali cube mmg xleh gak da cocok tp tarik balek sbb mmg sakit gile.. pas 2 sabar dlu , cocok lg skali xleh gak , mke time ni mmg cm nak nanges ur.tp thn je la. Mybe time 2 sir nmpk muke aku cm nak nanges so die bg auto nye. sir la yg cocok kn tgn aku..! so settle kes aku. Nasib baek aku x amek nursing. Klu x mmg trok ur, nk cocok tgn sndri pn xmmpu ni nk g cocok tgn org..
Lpas da dpt darah 2 kteorg ltk la kt de 1 papan tuk kaji darah kite jnis a , b , o , and ab. Lpas da kaji rupa2 nye darah aku A+..abes cite!

Kenali Sifat Melalui Kumpulan Darah....






Jenis darah selain boleh menjadi panduan utk menentukan diet yg sesuai, ternyata boleh juga meneropong watak dan keperibadian seseorg. Hasil kajian yg dilakukan di Jepun terhdp beberapa jenis darah, ada beberapa keperibadian tertentu yg dikatakan sesuai dgn jenis darah org yg berkaitan. You all boleh lihat sendiri apakah antara anda SUAMI ISTERI mempunyai keserasian dan sifat-sifat tertentu berdasarkan penelitian dibawah ini:

KUMPULAN DARAH 'O' Ini adalah jenis pemimpin. Saat melihat sesuatu yg diinginkan, org dgn kumpulan darah ini akan berusaha mencapainya. Anda juga termasuk trend-sitter, setia, punya daya juang tinggi dan percaya diri yg kukuh. Kelemahan anda adalah mudah cemburu, agak sombong dan cenderung amat kompetetif. Betul tak????

KUMPULAN DARAH 'A' Anda suka keselarasan, kedamaian dan organisasi. Boleh bekerjasama dgn baik dgn org lain, peka, sabar dan penuh perhatian. Namun kelemahan anda adalah tidak boleh melakukan sesuatu dgn santai dan cenderung keras kepala..

KUMPULAN DARAH 'B'
Anda punya tabiat keras dan individualis, suka terus-terang tanpa memikirkan org lain dan melakukan segala sesuatu dgn cara sendiri. Namun anda juga kreatif & fleksibel & boleh beradaptasi dgn mudah terhadap situasi. Namun kelemahan yg anda miliki adalah cenderung terlalu mandiri, yg boleh merugikan..

KUMPULAN DARAH 'AB'
Dingin dan terkawal, makanya tak menghairankan teman menjadikan anda sebagai tpt berkongsi cerita, terutama urusan perasaan dan hati. Anda dilahirkan utk menghibur org lain secara semulajadi. Namun sayangnya anda cenderung moody dan sukar membuat keputusan, kadang-kadang boleh menyakiti hati orang lain.

p/s: andai ada persamaan anggaplah ianya satu kebetulan...

Sunday, June 14, 2009

Sukarnya kehidupan..

Aku berjalan mundar–mandir di kawasan shopping complex yang selalu dikunjungi. Suasana bising yang kedengaran di sekitar kawasan itu. Aku gelisah . Sudah berkali-kali Aku menghubungi Lutfi. Namun Aku tidak berdaya mencari lelaki itu. Entah kemana perginya. Aku risau seandainya ada perkara buruk yang berlaku pada Lutfi kesayangan ku itu. Kerana kelmarin Lutfi pernah menhantar kiriman sms yang berisi ‘sekiranya apa-apa terjadi pada abang tolonglah tinggalkan abang, abang ingin minta maaf sekiranya selama kita bercinta abang pernah menyakiti hati awak’. Kata-kata itu masih berlegar di kepala Aku. Di dalam hati hanya Tuhan yang tahu bahawa betapa risau nya Aku bila memikirkan kata-kata tunang.

Suasana suram seketika kerana ketika itu Aku berada di hujung sudut di Restoran segera yang memang terkenal di sini. Aku cuba lagi untuk menghubungi Lutfi tetapi apa kan daya Lutfi menekan butang letak di skrin telefon bimbitnya. Hati Aku dapat merasakan sesuatu yang tidak di ingini akan berlaku kerana hati Aku tidak tenteram semenjak Lutfi menghantar kiriman sms yang amat mencurigakan hati . Dengan hati yang runsing Aku pun memesan chicken chop makanan yang paling Aku gemari. Chicken chop juga mengingatkan Aku pada Lutfi kerana Lutfi lah yang akan memasak kan chicken chop untuk Aku kerana Lutfi seorang tukang masak di Restoran Barat yang terkenal dia juga pernah melanjutkan pelajaran di Korea Selatan dalam bidang Seni Kulinari. Sedang sibuk menjamah makanan yang di pesan tadi Aku pun melilaukan mata. Aku tersentak seketika kerana terpandang seorang lelaki yang amat Aku kenali bersama dengan seorang perempuan seksi dengan mesranya mereka jalan bersama sambil berpimpin tangan. Alangkah sedih nya hati bila terpandang tunang yang amat disayangi rupa-rupanya seorang yang penipu dan player. Di dalam hati Aku berdoa supaya Allah menenangkan hatiku yang terasa amat pedih seperti ditusuk sembilu berbisa. Badan terasa amat lemah dan dikelilingi dengan cahaya hitam lalu langsung rebah.

Terasa orang memukul-mukul pipiku dan kedengaran suara seorang lelaki memanggil dengan nama cik!cik!cik!. Aku cuba untuk membuka mata tetapi terasa berat sekali untuk membuka nya. Alangkah terkejut dan tergamam nya Aku kerana ketika itu aku berada di atas pangku seorang lelaki yang tidak pernah kukenali. Aku cuba untuk bangun tapi tidak terdaya untuk berbuat demikian.
Bila diri ku sedikit ok lelaki itu langsung menanyakan nama. Semenjak kejadian itu aku mula berkenalan dengan lelaki yang memangku ku ketika ku rebah. Aku terasa sejuk bila mendengar nama nya.
“Demi sebuah kenyataan yang amat menyakitkan..” kedegaran lagu Sudirman yang memecahkan kesunyian. Nama Iskandar terpapar di skrin telefon bimbit aku. Sudah lama bergayut di telefon Iskandar mengajak ku keluar untuk makan malam di restoran yang amat digemarinya. Terasa tenang bila berada di dalam restoran itu sambil mendengar alunan viola yang sedang dimainkan oleh seorang lelaki yang segak berpakaian serba putih.

Setelah 6 bulan berkawan Iskandar pun menyatakan hasratnya untuk menjadikan aku suri di hatinya.
Aku tergamam dengan kata-kata nya tapi hatiku terasa amat gembira kerana kata-kata itu lah yang aku nanti-nanti kan. Iskandar bekerja sebagai seorang tukang masak di Hotel yang terkemuka di Kuala Lumpur. Dia juga pernah melanjutkan pengajiannya di Amerika Syarikat. Iskandar berumur 33 tahun bermakna dia lebih tua 10 tahun dari Aku. Mulut Mama tidak pernah lekang untuk mengajukan soalan pada Iskandar . Yela nak di jadikan menantu mestilah harus tahu di mana datang asal usulnya, Apa pekerjaan nya dan berapa umurnya. Aku yang terasa penat melihat gelagat Mama yang tidak henti-henti mengajukan soalan pada Iskandar.
Pejam celik, pejam celik aku sudah pun mendirikan rumah tangga bersama insan yang aku sayang. Siapa lagi kalau bukan Iskandar. Iskandar seorang lelaki yang amat penyayang dan sentiasa bersabar melayan kerenah Aku yang mungkin akan membosan kan sesetengah lelaki tetapi bagi Iskandar tidak kerana Aku always right. Iskandar melayan aku dengan sepenuh jiwa dan raganya. Dia tidak pernah mengeluh. Aku terfikir sejenak mengenangkan masa lampau. Bila difikirkan kembali memang ada hikmah di sebalik perpisahan Aku bersama Lutfi kerana Lutfi kini hidup di dalam penjara hina disebabkan oleh perbuatan terkutuk nya yang tidak aku sangka-sangka kan. Dia hidup di dalam penjara kerana di hadapi bersalah merogol teman wanita sendiri.

Aku amat bersyukur kerana di temukan dengan Iskandar . Aku selalu berdoa supaya hidup ku diberkati Allah dan bahagia selama-lamanya sehingga ke akhir hayat. Hanya Allah sahaja yang tahu betapa Aku sayang dan cinta pada suamiku, Iskandar. Terasa ingin selalu berada di sisinya.

Tiba-tiba anak di dalam kandungan ku ingin lahir di dunia ketika Aku sedang sibuk berdoa pada yang Esa. Abang!Abang!Abang! anak kita dah nak keluar.
Iskandar dengan kelam-kabut nya terus berlari ke arahku. Aku pengsan.
Sedar –sedar Aku sudah pun melahirkan anak. Aku terasa amat sakit di bahagian perut akibat di bedah untuk mengeluarkan cahaya mata yang memang aku nanti-nantikan. Tetapi anak dan suamiku tidak kelihatan di ruangan pembedahan di jalankan. Apa benar anak ku tidak dapat hidup di dunia ini. Ungkapan itu sahaja la yang berlegar di kepala ku. Apabila Iskandar memasuki pintu di bilik pembedahan, hati ku tersentuh dan Aku tidak dapat menahan air mata yang sudah pun membasahi pipi. Terima kasih Ya Allah kerana memberiku zuriat yang sempurna. Iskandar sedang mendukung anak perempuan yang lalu dibacakan iqamah di telinga nya. Selesai iqamah Iskandar menuju ke arahku lalu mengucup dahiku dan berkata ‘ anak kita macam muka bonda dia. Bila pertama kali melihat anak itu aku menangis dan mengungkapkan kata-kata yang aneh seperti aku tidak dapat bersama Iskandar untuk membesarkan anak kami. Memandangkan cahaya mataku perempuan lalu aku memberinya nama Mahsuri Rabiyatul Adawiyah. Selesai memberi puteri ku nama. Perut ku terasa sakit yang teramat sangat lalu ku berbisik di telinga Iskandar ‘abang jagalah Mahsuri Rabiyatul Adawiyah seperti abang menjaga saya dan sayangilah puteri kita seperti abang sayang pada saya.Beri lah puteri kita didikan agama yang cukup dan ceritakan lah cerita kita pada dia supaya dia kenal erti sayang dan supaya dia dapat rasakan yang saya sentiasa berada disisinya.
Ungkapkan lah kata-kata bahawa bonda nya sayang dia tetapi tidak dapat bersama ayahnda nya untuk bersama-sama membesarkan dia. Sebelum Aku melepaskan nafas terakhir aku sempat mengucup dahi Iskandar dan Mahsuri Rabiyatul Adawiyah.
Terkilan kerana tidak dapat bersama-sama suami dan anak tercinta menempuh hari-hari yang akan datang.


.Cerpen pendek.
Cerita Asal =
Suhailah sharin…
Salam terakhir>sudirman
AURA CINTA

Aku baru sampai di restoran mewah yang terkemuka di Bandar Kuala Lumpur. Aku pun mencari meja kosong dihujung sudut lalu duduk kerana disitu agak tenang sedikit. Sementara menunggu pesanan tiba. Aku membuka computer riba lantas menyambung kerjaku. Susah juga mendapatkan ilham untuk mengarang Novel . Sedang sibuk menaip tiba-tiba aku terpandang seorang jejaka yang memiliki aura yang luar biasa. Hati ku merasa resah gelisah melihatnya . Pertama kali aku terpandangnya jantungku terus berdegup kencang. Tiba-tiba jejaka itu merenungku aku terperasan sendirian yang Dia merenungku dengan sepenuh cinta dan kasih sayang. I WISH! Ketika itu Aku hanya tersenyum kegembiraan hanya Tuhan yang tahu betapa bahagianya hidup ini.


Tapi ketika itu melihat Dia sedang makan berdua bersama dengan seorang perempuan yang sangat manis.
Dalam hati ku berkata’itu mungkin kekasih nya’ dalam masa yang sama hatiku terasa sedikit sedih. Walaupun Aku tidak pernah mengenali jejaka itu tapi Aku dapat rasakan perasaan cinta Aku pada Dia membuak-buak pada masa itu. Itu semua kuasa Tuhan dan cinta itu buta tanpa mengenal diri seseorang. Tapi sedetik aku bertanya pada diriku apa benar aku mencintai dirinya sedangkan aku tidak pernah berkawan,bercakap dan berkenalan dengannya. Aku hanya sekadar mengenali nya begitu saja. Aku terpikat dengan pandangannya matanya for me pandangannya sangat tajam dan bermakna buatku. Dan suaranya yang dapat memikat hati aku yang sedang bergelora ini.


Hurm sekiranya aku dijodohkan bersama dengannya alangkah bahagianya hidup ini. Akan ku bina mahligai yang penuh dengan kasih sayang seperti Nabi Muhamad memberi kasih sayang kepada isteri-isterinya. Seorang lelaki datang dengan tiba-tiba nya duduk di kerusi kosong yang berada di depanku sambil memangil namaku berulang kali’sue!sue!sue Tiba-tiba aku tersedar dari lamunan . Syed Reeza bekas kekasih ku tiba-tiba muncul tanpa memberi salam. Dalam hati berkata “ish tak boleh tengok orang senang sikit ke orang nak berangan pun kacau je”. Dia memandangku seolah-olah ingin menyampaikan sesuatu. Aku diam membisu. Syed Reeza memang ada sesuatu yang ingin di ungkapkan nya. Aku menepis tangan Syed Reeza kerana dengan tiada rasa hormatnya dia mahu mengucup tanganku. Dalam hati berkata”Aku paling pantang orang yang biadap macam kau ni, nasib baik Aku close with your family kalau tidak dah lama makan penampar Aku. Ada ke dia nak Aku kembali pada dia untuk menjadi suri di hati dia. Dulu tinggal kan Aku kerana sibuk mahu mengejar perempuan kaya yang tidak pernah lekang bersama kereta BMW dia itu . Minta maaf Syed Reeza awak bukan lelaki yang saya impikan selama ini dan saya tidak akan menerima awak kembali. Bak kata orang dah ludah jilat balik. Tiada perasaan malu ke. Saya dah pun mempunyai buah hati yang amat saya sayangi. Jadi awak jangan ganggu saya lagi. Aku terpaksa berbuat demikian walaupun Aku masih lagi belum mempunyai buah hati. Ketika itu aku bersuara agak lantang sehingga kedengaran di meja jejaka yang Aku berangan kan tadi. Tersenyum seketika. Dengan tiba-tiba nya jejaka tadi bangun lalu duduk di sebelah ku.
Aku tergamam . Dalam hati berkata “kenapa dia duduk di sebelah ku”. Lalu jejaka tadi bersuara dan menghulurkan tangan nya untuk bersalaman dengan Syed Reeza sambil berkata “ Hi saya Iskandar. Saya kekasih baru Sue. Aku diam membisu tanpa kata-kata. Dengan pandangan dan perasaan pelik nya pada Iskandar. Iskandar hanya memberi senyuman pada ku. Aku cair dengan senyuman Iskandar yang macho tu. Aku terleka sehingga terlupa Syed Rezza masih di depan ku. Tiba-tiba Syed Rezza bangun dan beredar tanpa kata-kata.


Aku masih diam seribu bahasa. Iskandar menghulurkan tangan ingin bersalaman dengan ku tanda ingin berkenalan.
Aku hulurkan tangan ingin menyambut salam Iskandar dan memperkenal kan diriku pada nya. Iskandar tersenyum lalu berkata dia sudah mengetahui nama ku kerana Syed Reeza memanggil namaku dengan kuat sehingga kedengaran di meja nya. Perempuan yang makan bersama Iskandar sebentar tadi datang menuju ke meja ku. Dengan perasaan takutnya aku memperkenalkan diriku pada perempuan itu..
Alangkah terkejutnya aku apabila perempuan itu menyatakan bahawa dia adalah kakak kepada Iskandar.
Perasaan gembira dan segan menyelubungi hatiku.


Semenjak kejadian itu Aku saling bertukar nombor telefon bimbit. Telefon bimbitku kerap di hubungi oleh nombor Iskandar. Aku mula rapat dan menjadi kawan baik. Beberapa bulan kemudian. Iskandar membawa rombongan meminang ke rumah ku . Perkara ini memang tidak pernah di jangka dan Aku tidak pernah terfikir yang Iskandar ingin memetik Aku menjadi ratu hatinya. Aku dan ISkandar sangat rapat . Aku fikirkan hubungan Aku dan Iskandar berakhir dengan hubungan kawan baik. Tetapi sangkaan Aku kurang tepat . Iskandar membawa rombongan meminang tanpa pengetahuan ku kerana takut akan kehilangan ku. Aku pernah mengajukan soalan pada Iskandar yang semenjak bila dia mencintai ku. Dengan selambanya Iskandar menjawab apabila kali pertama kita bersua di Restoran mewah di Kuala Lumpur. Aku memang tidak percaya tapi jodoh pertemuan di tangan Tuhan. Kita yang merancang tetapi Tuhan yang menentukannya. Aku bahagia semasa naik ke jinjang pelamin dengan bertemakan warna emas kerana Iskandar adalah kerabat diRaja dan nama sebenar Iskandar adalah Raja Iskandar bin Raja Ishak. Aku hidup bahagia bersama orang yang kucintai dan kini Aku memiliki 3 orang cahaya mata. Ketiga-tiga anak ku perempuan. Jadi Aku dan Iskandar berpakat meletak kan nama Akwa di setiap hujung nama.


Puteri sulung kami Raja Rasya Sofia Akwa. Raja Raudah Ulfathun Akwa untuk puteri kedua . Puteri ketiga bernama Raja Rabiyatul Ehsan Akwa. Kini Aku hidup bahagia bersama suami tercinta dan puteri-puteri tersayang.
Aku sentiasa mendoakan kebahagiaan kami.



Cerpen Pendek

Cerita Asal = Suhailah Sharin..