aku hanya insan biasa

Selamat datang n selamat pulang la korang ye..!hehe. hope xpening baca entry aku.. btrabur kot..ahahaha




Saturday, June 5, 2010

Selaput Dara

Haaaaaa...! Korang nak dengar cerita tak??
Ok hari ni aku nak jadi DOKTOR kejap..heheh
Tajuk entry hari ni adalah pasal SELAPUT DARA.

haa! cerita pasal selaput dara..
aku nak bagi sikit la kan informasi pasal benda yang memang ada kat setiap perempuan.
kadang2 orang xpernah taw and x pernah nak amek taw pasal benda2 ni...
sebab tula kadang2 hubungan menjadi renggang apabila selepas malam pertama..
ok malas nak cerita panjang kat sini..
korang baca jela info yang aku nak bagi ni k..!

Ok.setiap perempuan mempunyai selaput dara..
TETAPI...
tetapi setiap perempuan mempunyai selaput dara yang berbeza2..
ha tu kadang2 benda yang orang xtaw...
BERBEZA2?
ha mesti korang tertanya2 kan apalah yang berbeza tu..

Ada orang yang selaput dara dia nipis dan ada yang tebal..
bagi yang nipis ia agak mudah pecah la...
and bagi yang tebal ia agak sukar utk pecah..
and ini akan menyebabkan kesukaran mendapat anak..

Apa yang aku taw buat masa ni selaput dara ada 4 jenis...

1) Annular : Selaput yang melingkari lubang vagina
2) Septate : Selaput yang mempunyai beberapa lubang yang terbuka
3) Cibriform : Selaput yang mempunyai lubang terbuka tetapi lebih kecil dan banyak
4) Introitus : bagi perempuan yang berpengalaman dalam hubungan seksual..

Bentuk2 nya macam ni :


Dari kiri : annular, septate, cibriform and Introitus..

So harap dari apa yang aku bagi ni korang dapat la tambah ilmu sikit kat otak tu kan..hehe

p/s : Benda ni penting untuk perempuan...!

No comments: