aku hanya insan biasa

Selamat datang n selamat pulang la korang ye..!hehe. hope xpening baca entry aku.. btrabur kot..ahahaha




Thursday, June 3, 2010

AKU XMAU KAWENNNNN..hahaha

Ha aku xnak kawinnnnnnnnnn..hahaha

bukan xnak kawin tapi takut nak kawin bila dengar cerita macam2 pasal kehidupan rumah tangga ni..Bila nak difikirkan balik la kan, baik xpayah kawin kalau menyusahkan diri sendiri je..

COOoooopppp! aku bukan menggatal nak cerita pasal kawin ni. tapi aku cerita utk pengajaran diri sendiri. Yela macam2 pengalaman kawin yang aku dengar dari kawan2 aku..! HUh yang kata best pun ada, yang kata menyesal kawin pun ada..And yang paling aku xsuka dengar bila kawan aku nak cerai dengan suami dia..huh lama betul tak jumpa sampai x taw perkembangan dieorang..anak dia pun dah setaun lebih...comel! sekali je aku penah tengok, tu pun masa umur baby tu sebulan mcm tu..! Bila dah lama xjumpa memang la macam2 cerita ada..Ada kawan yang dah tunang pun aku xtaw cerita..huh busy betul aku sampai xtaw perkembangan dieorg.!

Haha tunang sana kawin sana, tukar2 bf..bila orang tanya aku..KO DENGAN SIAPA SEKARANG? hahahahaha (aku mampu gelak jela)! AKU MACAM BIASA SINGLE MINGLE..haha! dasyat betul aku kan.. paling last pun time form3 dulu2.. N paling last sekali tahun lepas.Tu pun dengan lelaki bau2 bachang..hurm memang makcik aku xnak pun aku dengan dia..so lame2 aku putuskan hubungan ni ,walaupun hubungan ni xla lama mana. Tapi dia ni bagus sikit aku mintak tolong,dia akan tolong.(tapi xtaw la hati dia ikhlas ke tak kan..) hehe
Aku ingat lagi masa aku berbuka puasa dengan dia..dia cakap " U minyak dah naik, nanti nak beli motor kita naik motor jela k?hehe" aku jawab "HEEEE..TAKUT KOT" aku memang takut sikit naik moto ni..tapi boleh la naik..kalau da jauh2 tu memang xla aku nak naik..Entah, xtaw la nape takut sangat nak naik moto tu..! Wah dah menyimpang jauh dah cerita aku ni.. cerita2 pasal kawen da cerita ke ex bf lak..!haha

Berbalik pada cerita kawin tadi ye puan2 dan tuan2..hahahaha(formal lak)
erm borak punye borak aku xtaw lak dia ngan suami dia nga krisis sekarang ni..hahah yela xtaw cerita kan..Patut la aku tanya BABY PANGGIL APE? MAMA KE APA? dia jawab IBU.. and aku tanya DIA PANGGIL BAPAK DIA APA? dia jawab ENTAH LA AYAH KE BAPAK KE XTAW LA. (time dia jawab muka dia agak lain macam jugak la) k aku senyum jela.. aku tanya SUAMI BUAT APA SEKARANG? dia jawab ERM ENTAH LA..(pelik gak aku xkan suami sendiri pun xtaw kan) ...and dia cakap AKU DENGAN SUAMI DA DA XDE PAPE DA DALAM PROSES CERAI...(aku amat lah terkujat) memang terkejut la..yela masa bercinta semua nya manis. tapi bila dah kawin setaun lebih je kot tahan..huh memang aku sangat lah terkejut.xsangka gile.. yela time kat sekolah dulu bagaikan enggang dengan pipit..hehe! Aku kesian kan baby tu je sebenarnya, yela nanti dia tanya MANA AYAH? ha xke pening mak nye nak menjawab kan..!
Tapi kawan aku ni tabah. Walaupun benda ni jadi dia masih boleh kerja and sara anak dia.. yela masa kawin pun, die cerita suami dia dengar cakap mak sangat..yela duduk umah mak mertua kan. macam2 boleh jadi. Kalau dapat mak mertua yang ok, ok la kan. Tapi kalau dapat mak mertua yang xok?hurm jawab nye bersabar jela..(huh terasa risau pulak, macam mana la mak mertue aku nanti kan..haha) dia cerita suami dia amatlah anak mak, and penting kan mak dia dari kawan aku ni. Maksud aku bukan nya xboleh pentingkan mak..pentingkan mak sendiri tu betul sangat2..tapi kita kena balance la..isteri pun ada perasaan.. Kenapa la sampai kena sepak terajang kan?oh..isteri ni memang untuk di sepak terajang ke?huh kesian aku dengar.. tergamak laki tu buat macam ni kan..YA ALLAH apa la nak jadi dengan dunia ni..walaupun aku hamba yang lemah tapi aku mampu berfikir waras..! kenapa orang lain xboleh nak berfikir macam yang aku fikirkan..susah sangat ke?Hurmmm ni la godaan SYAITAN nama nye..! Dulu aku selalu pelik and terkejut bila dengar pasal mak mertue hina2 isteri untuk menang kan anak die sendiri.. Tapi sekarang benda ni betul2 jadi kat kawan aku..Kenapa la mak mertua dia sanggup caci maki dia. huh sampai kan gaji dia xbagi kat suami dia pun mak mertue dia call dia tanya
" KENAPA XBAGI SUAMI PEGANG DUIT " Sedangkan si suami tu xpernah pun nak hulur duit kat dia.. sampai kan susu anak pun dia yang beli sendiri.. Hei mak mertua2. awak tu pun perempuan kenapa la awak xdapat nak fikir perasaan seorang perempuan bila diperlakukan macam tu sekali..ish..xtaw la nak cakap macam mana da..HUrmmm.. Yang paling aku sedih bila dengar cerita kawan aku ni... Bila bangun dari tido mak lelaki ni boleh kiss anak dia..(anak mak), tu xkesah la kan da anak dia.. tapi yang paling xboleh blah sekali bila kawan aku ni tanya NAK MAKAN APA,ORANG MASAK..lelaki ni xmau pun cakap. and BILA MAK LELAKI NI TANYA NAK MAKAN APA?ada je menu yang dia cakap.ish2! LELAKI2....! xpaham aku....
waaaaaaa kesian kan...! takut aku bila dengar cerita macam ni..yela CINTA BAGAI NAK RAK.. bila kawin MANA JANJI2 MANIS YANG KO CAKAP DULU?huh! macam tu lah kehidupan...

Yang aku, boleh dengar cerita and bagi lah pendapat sikit2 yang mampu..and jadikan benda ni sebagai pengajaran...! MINTAK LAH DIJAUHKAN BENDA2 MACAM NI BERLAKU KAT AKU..AMIN...!

No comments: